سفارش تبلیغ
صبا ویژن



بهار 1387 - سلام علی ال یاسین






درباره نویسنده
بهار 1387 - سلام علی ال یاسین
مردانپور
راستش تصمیم گرفتم بسیاری از شبهاتی را که در ذهن خودم و بسیاری عزیزان دیگر از جمله دانشجویان وجود دارد،رفع کنم؛چرا که حس می کنم خیلی ها از این فضای مه آلود استفاده بهینه می کنند! از شمایی هم که هنوز وجدان بیدار و گوش شنوایی برای حق داری،دعوت می کنم.
تماس با نویسنده


آرشیو وبلاگ
پاییز 1387
تابستان 1387
بهار 1387


لینکهای روزانه
نشریه پرتو سخن [35]
امتداد خطی بی پایان تا .. [29]
رهسپاریم با ولایت تا شهادت [45]
همه خبرگزاریهای ایران [58]
کسی نیست مرا یاری کند یا رب بیا [64]
پایگاه حضرت مهدی(عج) [45]
سایت مقام معظم رهبری [21]
تبیان [27]
[آرشیو(8)]


عضویت در خبرنامه
 
لوگوی وبلاگ
بهار 1387 - سلام علی ال یاسین


لوگوی دوستان





وبلاگ فارسی

آمار بازدید
بازدید کل :82830
بازدید امروز : 3
 RSS 

   

در این قسمت مطالبی را که بر گرفته از کتابی به همین عنوان است ذکر می کنیم این مطالب به کوشش جمعی از شاگردان عارف وارسته حاج شیخ محمود تولایی از مجموعه سخنرانی های با عنوان بیان برخی وظایف ما نسبت به امام زمان عج که در شهرستان زاهدان طی ماه مبارک رمضان 1390ه ق ایراد شده،جمع اوری شده است

    بسم الله الرحمن الرحیم    

        ای در  تو  مقصد و  مقصود   ما         وی   رخ تو شاهد و مشهود ما

      نقد غمت مایه هر شادی است         بندگیت  به  ز  هر ازادی است

      نیست کسی جز تو  مددکار ما          مونس  ما،   یاور   ما،  یار   ما

      خیز و  شب  منتظران   روز  کن         طبع جهان   را  طرب افروز  ک

      لب بگشا تا همه  شکر  خورند           ز اب دهانت   رطب  تر  خورند  

سخن را با امام عصرعج اغاز کردم و از همان اول گفتار ابتدا به حضرت نمودم. عرض می کنم یک حدیثی از پیغمبرصلی الله علیه واله وارد شده که از جمله صدوق ان را در کتاب امالی نقل کرده است.

لا یومن عبد حتی اکون احب الیه من نفسه و اهلی احب الیه من اهله و عترتی احب الیه من عترته و ذاتی احب الیه من ذاته

          یعنی کسی که مرا، اهل بیت مرا، عترت مرا و حقیقت مرا بیشتر از خودش، خانواده اش، نواد گانش و ذاتش دوست نداشته باشد به درجه ایمان نرسیده است  

 پس مومن کامل الایمان کسی است که ایمان به ولایت پیغمبر داشته باشد و نیز ایمان به ولایت ان کسانی که خداوندانها را ولی قرار داده است لازمه ایمان به ولایت هم این است که خودش را در جنب مولایش مستهلک بداند و مولایش را بر خودش مقدم بدارد و اولاد او را بر اولادخودش مقدم داشته بیشتر دوست بدارد.

 امروز ان کسی که با قطع و یقین و هزار قسم جلاله می توان گفت پسر و ذریه پیامبر است و هیچ کس در فرزندیش نسبت به پیامبراقرب و اقدم از او نیست، وجود مسعود اعلی حضرت بقیه الله است که امام زمان ما و فرزند امام حسن عسگری است. ما وقتی ایمان به پیغمبر خواهیم داشت که این پسر پیغمبر را قبول داشته باشیم و او را بهتر از بچه های خودمان بخواهیمو بیشتر از ان ها دوستش بداریم. حال سوال می کنم که ایا همین طوریم؟ ایا او را لااقل به قدر بچه هامان دوست می داریم؟بیشترش پیشکش شما !

 



نویسنده » مردانپور » ساعت 6:8 عصر روز پنج شنبه 87 خرداد 2

 

اگر حضرت بقیه الله را بیشتر از اولاد خود دوست می دارید، خوشا بر احوالتان،که ایمان دارید به پیغمبر.اگر فرزند شمایک ساعت دیر تر از دبستان و دبیرستان بیاید چه حالی پیدا می کنید؟ایا برای امام زمانتان همین طور هستید؟ایا درجستجویش بر امده اید؟در فراقش اشک ریخته اید؟در غیبتش مضطرب و پریشان شده اید؟ایا برای سلامتی اش دعا کرده اید؟یکی از وظایف شیعه اینست که اگر از خودش فراموش می کند،از امام زمانش فراموش نکند اگر برای خودش و بچه هایش دعا نمی کند ،برای امام زمانش دعا کند.امام زمان هم در حفظ خدا است . چون بنده خدا است،او را هم باید خدا نگه دارد .این حساب ها دستتان باشد .مقام امام زمان بالاتر از پیامبرص وعلی ع نیست حفظ انها هم با خدااست همانطور که برای اولاد خود دعا می کنی ،که خدایا او را نگه دار او را به تو سپردم همانطور با ان دل سوخته که در فراق فرزند گمشده داری و با اضطراب و اضطرار دعا میکنی ،همین گونه برای فرزند پیامبر ،اقا و مولایت دعا کن من که اینگونه نیستم اگر شما هستی التماس دعا دارم اگر نیستید، صاف بگویید که نیستید.اصلا اقا امام زمان را چه می دانیم که کیست؟اگر فقط اخر منبر از جا بر خیزیم  و با انگشتمان سه تا سلام لفظی بدهیم،کار و وظیفه ما تمام می

شود؟!ما به همه چیز متوجه هستیم جز امام زمان عج!

 ان قدر که به پیشنماز محله تان دلبستگی دارید و در وقت گرفتاری از او می خواهید کاغذی بنویسد ،تلفنی بکند ،همین قدر به امام زمان عج تکیه نداریم .اگر داشته باشیم،تا پیش امدی برای ما شد می گوییم ما اقا داریم،مولی وارباب داریم که بالای سرمان است .یا بقیه الله،یا حجه بن الحسن،به داد ما برس به فریاد ما برس و وساطت کن .

 به خدا قسم،با ان اقایی که او دارد ،اگر همان قدر که در مشکلاتمان دلبستگی به یک رئیس اداره و یا به یک ایه الله وحجت الاسلام داریم،به او دل بستگی داشته باشیم و به پناه او برویم و دست به دامن او بزنیم ،به حق حق قسم که بزرگترین مشکل ها را حل می کند      

                   واتو البیوت من ابوابها

         واز درهای خانه ها بدانها درایید

 و باب الله، امروز امام زمان علیه السلام است .

 چرا از خود در نمی روید؟مثل اینجا که برای مسجد ،در قشنگی باز کرده اند که اگر از ان در وارد شوید ،هم احترام دارید هم زود به شبستان می رسید ....ان وقت اگر کسی برود به پشت بام منزلش که از روی بام ها به بام مسجد بیاید و بعد انجا را سوراخ کند و خود را به درون بیاندازد ؟!این از نافهمی و جهالت اوست.

 برو در خانه امام زمان عج مثلا اگر به سامرا رفتی ،به سرداب مطهر که خانه پدری امام زمان عج بوده برو .بگو امده ام و رها نمی کنم .نوکر کجا باید برود؟ پیش اقا



نویسنده » مردانپور » ساعت 9:42 صبح روز دوشنبه 87 اردیبهشت 30

 از من بشنوید !برادران و خواهران ایمانی من ،اگر انشاءالله موفق به زیارت عتبات عا لیات شدید،علی رغم شیطان ،در سامرا زیاد بمانید و پس از زیارت عسکریین ،به سرداب مطهر زیاد بروید و انجا بنشینید که خانه اربابتان است و با ان حضرت سخن بگویید که اگر طاغی و عاصی هستم ،نوکر شما هستم ناله و تضرع و گریه کن.اگر هیچ چیز نفهمیدی و عنایتی و روزنه کوچکی از ناحیه خواب یا بیداری ،بلاواسط یا مع الواسط به تو نشد ،من زنده باشم یا مرده بر من اهانت کن .

 شما اگر خبردار شوی که کسی پشت سر تو در باره تو دعا کرده و حمایتی کرده تا زنده هستی می خواهی این خدمتی را که پشت سر تو انجام داده دو برابر پاداش دهی.امام زمان اول جوانمرد عا لم است.غیر از جنبه امامتش ،جوانمردی عربی عجیبی دارد .ببیند که تو در باره او دعا می کنی و زیارت ال یاسین می خوانی و از خدا سلامتی و فرج و نشاط او را می خواهی ایا بعد از اینهمه دعا وهواخواهی حضرت می گذارد که شما در مشکلات بمانی ؟ محال است !

 از زیارت ال یاسین یاد کردم .این زیارتی است که از ناحیه خود حضرت صادر شده و زیارت عجیبی است.این زیارت را بزرگان روز های دوشنبه و پنج شنبه می خواندند .زیرا در این دو روز اعمال را رسما به پیشگاه امام عصر عج عرضه می دارند .پشت این حرف ها به کوه قاف بند است و پی ریزی این حرف ها از فولاد است یک چیزی هست که اینطور با انرژی و با حرارت دارم به شما می گویم .تو خواه از سخنم پند بگیر خواه ملال .

 ان دعایی را هم که گفتم امام صادق ع در شب بیست و سوم ماه مبارک می خوانده اند شما در قنوت نمازهایتان بخوانید .این دعای اللهم کن لولیک .... را حتما بخوانید و برای سلامتی او دعا کنید محال است او پاسخ ندهد .ببیند تو این خدمت ها و عبادت ها را می کنی ان وقت هیچ نگوید؟هر چه به سر تو امد ،امد؟خاک بر سر من !این چه امام زمانی است؟!

 سید حلاوی قصیده شکوائیه ای گفته بود و در ان خطاب به ان حضرت عرضه می داشت یا ابن الحسن ،تا کی پنهانی؟شیعه در رنج و زحمت هستند و همه گرفتاری شیعیان را شمرده بود ...شب خوبان وپاکانی در نجف اشرف در عا لم رویا شرفیاب خدمت امام زمان عج شده بودند که حضرت فرمودند بروید به سید بگویید این قدر دل مرا مسوزان ،این قدر گرفتاری شیعیانم را مشمار ، دلم از شنیدنش کباب می شود  فان الامر لیس بیدی  کار دست خدا است . بگو دعا کنند و از خدا فرج مرا بخواهند و خدا فرج مرا برساند .دست مرا باز کند تا گرفتاری دوستانم را بر طرف کنم .

 خدایا،داغ ما درد ما و سوز ما را به ظهور مو فور السرور عزیز ما ،اقایما،مولای ما برطرف نما و غم ما را مبدل به نشاط کن .

 خدایا ،به حق صاحب  ا لزمان عج این حال تولا را از ما نگیر و ما را از در خانه مولایمان امام زمان عج دور مگردان.

     ای   جمال   زیبایت،ظل  حسن  یزدانی         گشته اشکار از  تو، سر  غیب   پنهانی                      

      مابه محفل عشقت،همچو شمع وپروانه            سوز عاشقی دردل،داغ دل به پیشانی                 



نویسنده » مردانپور » ساعت 9:26 صبح روز سه شنبه 87 اردیبهشت 24

                                                                                                              

و اما ای زیبای شهر اشوب ،یوسف بیت الاحزان دل ،مهربان ترین ارزو،مولا!بدان که ارزوی دل مشتاق مایی هر چند در عمل انگونه که باید نیستیم! نمی توانیم بگوییم بنفسی انت که انچه برای فدا کردن اورده ایم،نه کلافی ناچیز،که سراسر الودگی و سیاهی است و نمی تواند به پای پاکترین ها فدا شود. اما با اینهمه این ارزوی ماست 

                          یا لیتنا کنا معک مع الحسین فی ظهورک

 

خوش انکه حلقه های سر زلف وا کنی   

دیوانگان  سلسله  ات   را   رها   کنی

کار جنون  ما  به  تماشا  کشیده  است

یعنی تو هم  بیایی که تماشای ما کنی

 

و تو ای خدای مهدی !اتش اشتیاقش را در دلهایمان رو.ز به روز و لحظه به لحظه افزون تر کن !

                     

                               یا    رب   تو  مرا  به   روی      لیلی

                              هر  لحظه     بده     زیاده       میلی

 

و در عمل حسینی مان کن که امام زمانمان حسینی است و ظهور زیبا ترین زیبایی ها را تعجیل فرما .....

       

            ( اللهم انی اسئلک من جمالک باجمله،و کل جمالک جمیل)

 

                      برگرفته از کتاب شیدا و دلشده انتشارات شمس الشموس



نویسنده » مردانپور » ساعت 1:26 عصر روز دوشنبه 87 اردیبهشت 23

میلاد با سعادت بانوی دو عالم حضرت زینب سلام الله علیها و روز پرستار را به امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف و تمام مسلمین جهان تبریک و تهنیت عرض می نمایم

نویسنده » مردانپور » ساعت 1:5 عصر روز یکشنبه 87 اردیبهشت 22

<      1   2   3   4      >
بهار 1387 - سلام علی ال یاسین